Woensdag 13 juni. Bezoek aan San Sebastián en afscheidsdiner

13 juni 2018 - San Sebastián, Spanje

Woensdag 13 juni. Bezoek aan San Sebastián en afscheidsdiner
Vandaag gaan we met de lokale bus naar San Sebastián. Het waait nog steeds flink, maar het is gelukkig droog, een graad of vijftien. Om kwart voor tien verzamelen en om tien uur allemaal in de bus. Een half uur later staan we midden in San Sebastián. De engelstalige gids die met ons twee uur door de stad gaat wandelen is er ook. We wandelen eerst door de nieuwe stad. We bezoeken de nieuwe markthal, die in het nieuwe gebouw van de FNAC en De Zara zit. We bekijken de kathedraal, een gotische kerk uit het eind van de 19e eeuw. We lopen langs de baai, waar net een boot geborgen wordt die vannacht met de storm op het strand geworpen is. Daarna gaan we de oude stad in. Die is na de brand van 1813 helemaal opnieuw opgebouwd. Allemaal rechte straten, eenvoudige bebouwing, maar wel sfeervol. Hier vind je echt heel veel restaurants en bars waar je pintxos kunt eten. Vanaf een uur of één staat er in iedere bar een keur van hapjes op de bar. Daar ga je met je bord langs en neem je wat je denkt dat lekker is. Heerlijk smullen is dat.
Daarna nog een tijdje op souvenirsjacht en een wandeling langs de zee gemaakt. De wind is nog steeds krachtig en het water van de golven komt soms op de boulevard.
We bezoeken de San Vincentiuskerk, een gotische kerk uit het begin van de 16e eeuw. Heel hoog, redelijk sober, een mooi altaarstuk, kortom een kerk die indruk maakt.
Daarna naar de Basilica Santa Maria del Coro, gebouwd in de 18e eeuw. Het is een barokke gebouw is heel mooi. Er is ook een klein museum aan verbonden. Daar zien we een tentoonstelling van religieuze beelden, schilderijen en objecten door de verschillende tijdperken heen.
Daarna snel boodschappen doen in de grote supermarkt onder de Zara/FNAC en dan snel naar de bus.
We zijn op tijd thuis voor het afscheidsdiner. Dat is in het restaurant op de camping.
Het is een prima diner. We nemen afscheid van Lutske en Joris, onze reisleiders. Dat gebeurt natuurlijk met de nodige woordjes, traantjes en bedankjes van alle medereizigers. Ook nemen we afscheid van elkaar. We hebben samen, ondanks het weer, een prachtige reis door Spanje gemaakt en genoten van elkaars gezelschap.

1. Frans:
    Goede reis terug
  2. Toon en Jose:
    veilige terugreis.
  3. Annie:
    14 juni 2018
    Goede reis terug en dan lekker uitrusten! 😉
    Tot binnenkort!
    Groetjes Gerard en Annie
  4. Henny en Margot Brandt:
    14 juni 2018
    Nu nog een goede reis terug naar jullie geboorte land.
    Daar is het weer rond 21 dragen en droog.
  5. José Vermunt:
    16 juni 2018
    Fijne terug reis en voorzichtig het weer is hier prima

Groetjes José