Woensdag 6 juni, Morella,

6 juni 2018 - Morella, Spanje

Woensdag 6 juni, Morella.
Vandaag gaan we naar Morella. In de voetsporen van El Cid, nou ja, die heeft er vlak bij gewoond, en dat is alle Info die we hebben. De busreis er naar toe, die om kwart over acht start duurt wat lang, dus moet er onderweg gestopt worden voor koffie. Dat doen we in een gehucht Vallivana, een paar huizen, een kerk en een typisch Spaans restaurant, El Asador. De open haard is al aan en de worstjes en aardappelen liggen langzaam te garen. Ziet er lekker uit. De koffie is prima. Daarna bezoeken we ook nog even de kerk. Het gehucht heeft een mooi kerkje. Zie de foto’s.
Door naar Morella. Het stadje ligt op een berg op 984 meter hoogte. Daar hebben we geen rekening mee gehouden. Het is best fris, een graad of zeven. Gelukkig geen wind en is het nog droog.
Het stadje ligt prachtig, het is nog helemaal ommuurd en heeft zes toegangspoorten. Dit maakt allemaal deel uit van het kasteel dat boven op de berg ligt. Binnen die muren ligt een prachtig Spaans stadje met smallestraatje, steegjes en veel trappen. Het ziet er allemaal prima uit en is mooi om door te wandelen. Sommige straten hebben mooie galerijen. Natuurlijk veel winkeltjes. In een van die winkels hebben we een proeverij. Daar verkopen ze de plaatselijke worsten, kazen, likeuren, hammen, honing en nog veel meer. Lekker proeven en dan natuurlijk wat kopen om thuis te proeven of het dan nog zo lekker smaakt.
Daarna door naar de de Santa Mariakerk. Een mooi gotisch bouwwerk. Een prachtig orgel, koor en altaar. We genieten van alle schoonheid. Ondertussen is het gaan regenen, dat doet het bijna de hele middag.
De bus staat al weer te wachten, we gaan naar Iglesuela de Cid. Daar staat ons een maaltijd te wachten. We eten lekker in Casa Amanda. Na de lunch wandelen we nog even door het dorp.
Dan de bus in naar de camping. Onderweg hebben we nog twee stops, een fotomoment en een plasmoment. Een mooi gezicht op Ares del Maestre is waard om gefotografeerd te worden. Om half zes zijn we weer op de camping.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade