Zondag 17 juni. Carcassonne.

17 juni 2018 - Burgos, Spanje

Zondag 17 juni. Carcassonne.
Het weer is vandaag redelijk. Ze voorspellen half bewolkt en een graad of 24. Het wordt helemaal bewolkt en veel wind. Fris dus. Gelukkig wel droog. Om een uur of elf lopen we naar de Cité. Er zitten allemaal gele stukken op de muren. Als we boven komen blijken het vanuit één punt allemaal mooie cirkels te zijn. Dit kunstwerk is aangebracht ter gelegenheid van het twintig jaar UNESCO erfgoed zijn. Toch wel mooi. Dan lopen we in de stad. Het is prachtig hoe de ommuringen, torens en verdedigingswerken er uit zien. We bezoeken het kasteel. Er is een grote donjon. Boven op een van de muren hebben ze houten verdedigingswerken gemaakt, zoals die in tijden van aanvallen opgebouwd werden. Het ziet er allemaal prachtig uit. De stad wordt omgeven door een dubbele muur, een echt imposante verdediging. Binnen de muren heeft het stadje mooie bebouwing, smalle straatjes, die op en af gaan. Er zijn heel veel souvenirwinkeltjes en restaurantjes. De basiliek is gedeeltelijk te bekijken, de rest wordt gerestaureerd. Het heeft veel mooie glas-in-loodramen. We wandelen nog een keer kriskras door de stad. Daarna verlaten we de Cité en gaan we op weg naar de Bastide, de stad die onderaan de berg ligt, aan de overkant van de rivier. We wandelen over de mooie oude brug. Het andere deel van Carcassonne heeft een stratenplan van allemaal rechte straten, die haaks op elkaar staan. Zo druk als de Cité is zo rustig is het in de Bastide. Zondag, alles is dicht. Ook de twee grote kerken. Één  kleinere kerk is open, de Eglise des Carmes de Carcassonne.  Aan de andere kant van de stad ligt het  Canal du Midi.  In het kleine sluisje wordt juist een spits geschut. We wandelen naar het Bastion Saint Michel. Het is een verdedigingsbastion dat verandert is in een tuin met daarin een kruisweg. Het is heel erg aan een opknapbeurt toe.
We wandelen terug naar de Cité. Het is er nog steeds best druk. Door de vestingstad gaan we weer richting Camping de la Cité.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade