Dinsdag 15 mei. Met de bus naar Burgos.

15 mei 2018 - Burgos, Spanje

Dinsdag 15 mei. Met de bus naar Burgos.

Om half tien de bus in, na een kwartier midden in de stad. We lopen naar de kathedraal. Het ziet er mooi uit, met heel veel ornamenten. Nadat iedereen voorzien is van een audioapperaat kunnen we de kathedraal in. Het is een geweldig mooie kerk. Alles is er schitterend aan. De derde grootste van Spanje. We genieten. Zelfs de sacristie is een geweldige zaal. Het bijbehorende klooster heeft een prachtige kloosteromgang. Alles aan deze kathedraal is vol ornamenten en beeldhouwwerk. Nadat de rondleiding klaar is, maken we een wandeling door de stad. De zon schijnt uitbundig, maar het is nog steeds koud, vooral de wind is erg fris. We lopen de berg op naar het kasteel. Dat bewaakte vroeger de stad. In 18013 is het door de Fransen opgeblazen. De ruïne hebben we bezichtigd, maar ook genoten van het uitzicht over de stad. Om kwart voor vier bracht de bus ons naar het koninklijk klooster Las Huelgas. Het waren vrouwelijke cisterciënzers die in dit klooster woonden. Het mooie klooster hebben we bezichtigd onder begeleiding van een gids en een bewaker. Om half ze met de bus terug naar de camping.

1. Henny en Margot Brandt:
    16 mei 2018
    Dat was een mooie dag.
    Nu uitrusten op de camping .
    Geniet ook van de zon die steeds warmer gaat worden.
    Gr H&M.