Woensdag 16 mei. Kloosters van Lerma, Santo Domingo de Silas en Castrillo del Val.

16 mei 2018 - Burgos, Spanje

Om negen uur de bus in. In Lerma drinken we koffie in een prachtig hotel, vroeger was het een klooster. Hotel Paradores begon met koude koffie, maar herstelde dat toch nog. Voor het hotel was een leuk marktje, waar we een wandeling over gemaakt hebben.
Vervolgens gaan we naar Santo Domingo de Silas. We bezoeken het klooster van de zingende monniken. Het is een prachtig gebouw met een dubbele kloostergang. Elk kapiteel van de pilaren heeft een andere voorstelling. Er is een mooie oude apotheek en een sobere kerk. Het weer is prima, nog een tikje fris. Dan naar de lunch. Die is in in Covarubbias in restaurant De Galo. We krijgen langzaam gegaard lam of stoofpotje, met als voorgerecht varkensworst of een worst met rijst. We hebben prima gegeten. Nu op weg naar Monasterio de San Pedro de Cardenã in Castrillo del Val. De man die ons zou gidsen is er niet. Na een foto van de kerk en de voorzijde van het klooster keren we overichterzake terug naar Burgos. Al met al een mooie dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans:
    16 mei 2018
    Bij ons ook maar 14 graden en wind kracht 5-6
    Verder goede reis en groetjes ook aan annemiek
  2. Henny en Margot Brandt:
    16 mei 2018
    Mooie dag gehad zo te zien.
    Mogen een goede reis.