Donderdag 31 mei, rustdag in Ossa de Montiel.

31 mei 2018 - Burgos, Spanje

Vandaag hebben we een rustdag. Het is goed weer, de morgen begint met zon. Na het middageten gaan we een wandeling maken. Eerst rijden we een paar kilometer. We komen een bord tegen met een uitgezette wandeling. Er zijn mooie panorama’s te zien volgens het bord. De wandeling gaat al snel omhoog, over rotsige paden. De uitzichten zijn mooi. Het is lekker wandelen met afwisselend zon en wolken. Na een paar uur zijn we weer terug bij de auto. We rijden verder naar de grot die in het verhaal van Cervantes voorkomt. Omdat we nog bezweet en warm zijn van de wandeling en er niet aan gedacht hebben warme kleding mee te nemen, zien we af van een bezoek aan de grotten. Veertig minuten in die grot met een graad of tien twaalf in onze dunne kleding doen we maar niet. We rijden door naar Ossa de Montiel. We zoeken een winkel, maar alles is dicht. Het is Sacramentsdag, dat is in Spanje een vrije dag. Ook de benzinepomp net buiten het dorp is dicht. We rijden terug naar de camping.