Woensdag 30 mei, reis naar Ossa de Montiel.

30 mei 2018 - Ossa de Montiel, Spanje

Woensdag 30 mei, reisdag naar Ossa de Montiel.
We moeten vandaag ongeveer 178 km. We reizen door La Mancha, de provincie die bekend staat om het verhaal van Cervantes, over Don Quichotte en zijn knecht Sancho Panza. Onderweg komen we langs Consuegra, een dorp waar op een berg 11 van die typische Spaanse molens staan, waar Don Quichotte mee in gevecht ging. Die gaan we natuurlijk bekijken. Ook is er een kasteel. Het is half een ruïne en gedeeltelijk gerestaureerd. We lopen de berg op. In de eerste molen kopen we kaartjes voor een bezoek aan het kasteel en een van de molens. Daarna verder de berg op. Het kasteel wordt helemaal bekeken, niet echt bijzonder. Wel bijzonder is het uitzicht. De rij met molens op de bergrug is een prachtig gezicht. Ook bekijken we een van de molens van binnen. Deze werkt niet meer, er is er nog een die wel van tijd tot tijd in gebruik is.
Daarna weer verder naar Ossa de Montiel. De camping ligt in een dal met 15 meren. Dat dal is 25 kilometer lang, het verval is 128 meter. Er komen in de verbindingen tussen de meren vele kleine watervalletjes voor. Alles te samen is het een prachtig dal met een mooie begroeiing.