2 juni. Met de bus naar Valencia.

2 juni 2018 - Valencia, Spanje

2 juni. Met de bus naar Valencia.

Om acht uur staat de bus klaar voor de reis naar Valencia. De reis van 78 kilometer gaat voorspoedig. In Valencia moeten we even op de gids wachten, tijd voor een kopje koffie. Omdat we niet in de kathedraal kunnen vanwege twee bruiloften wordt het programma wat aangepast. Eerst krijgen we een korte rondrit door de stad. We zien het moderne gedeelte, het operagebouw, het wetenschapsmuseum, de brug en de IMac bioscoop. Prachtige bijzondere gebouwen, die liggen aan het meest bijzondere van de stad, het park in de vroegere rivierbedding. Na de overstromingen van 1957 is er een nieuwe brede rivier aangelegd buiten de stad om. Dat loste de problemen met de overstomingen op en kreeg de stad een nieuwe park. Tien kilometer lang, dwars door de stad. Wandelen, rennen, fietsen, het kan allemaal door het park, met 15 bruggen, waarvan de oudste uit de 15e eeuw stamt. Het ziet er allemaal geweldig uit. Leuk ook de Gulliver die in het park ligt, een groot speelobject, waar de kinderen op kunnen spelen. We rijden ook langs de mooie arena waar nog steeds de stierengevechten plaats vinden. Daarnaast staat een heel mooi station.

Na de rondrit wandelen we met de gids door de stad. Een bezoek aan de kathedraal is jammer genoeg niet mogelijk vanwege bruiloften. We lopen door de stad, bekijken de toegangspoort, de kathedraal aan de buitenkant. Op een plein bij de kathedraal staan de karren die zondag in een processie door de stad worden gereden vanwege hè feest Corpus Cristi. Verder langs  de zijdehal en de overdekte markt. Deze laatste is mooi om te zien en een echte markt waar de inwoners van Valencia hun eten komen kopen.

Wat verder opvalt in de stad is de hoeveelheid fietsen in de stad. Ze zijn overal te huur. Je kunt natuurlijk fijn fietsen in het park, maar ook de rest van de stad is best fietsvriendelijk. De gids vertelde dat het aantal Nederlandse bezoekers onder andere daarom hoog is.

In een paar uur hebben we best wat van de stad gezien. Het is een prachtige stad, en het nodigt zeker uit om de stad nog eens te bezoeken om alles eens wat langer te kunnen bekijken.

We rijden dan met de bus naar een restaurant in een voorstad van Valencia. We komen langs heel wat rijstvelden waar de rijst voor de bekende paella wordt verbouwd.

In restaurant L’Illa  eten we een uitgebreide lunch met inktvis en paella. Omdat het regent gaat een geplande boottocht niet door.

Om vijf uur brengt de bus ons weer naar de camping.

1. Henny en Margot Brandt:
    2 juni 2018
    Rijst velden in Spanje
    Daar is het heel droog en rijst staat graag in het water.
    Verder ziet het er goed uit op de regen na
    Geniet nog van de mooie reis in Spanje.
  2. Mariëtte:
    3 juni 2018
    Wat n indrukken zeg. Blijkbaar zorgen ze er ook goed voor. Goede reis verder. Gr. F & M