Zaterdag 12 mei. Excursie

12 mei 2018 - Noja, Spanje

Om half tien staat de bus klaar. We rijden naar Laredo. Daar bezoeken we de kerk Sta Maria de la Asuncion. Die was jammer genoeg niet open. Achter de kerk was een mooie begraafplaats tegen de berg op. De graven liggen drie hoog boven elkaar. Daarna wandelden we naar een tweehonderd meter lange tunnel die uitkwam bij de zee. Vroeger lag hier een haven. Daarna waren we vrij. We wandelden kriskras door het stadje. Zo kwamen we weer bij de kerk. Die bleek nu wel open te zijn. We hebben hem van binnen bekeken, een donker Romaanse merk, sober maar wel ​i. Na de lmoounch bezochten we nog een tweede kerkje. De St. Franciscuskerk. Bij deze kerk konden de wandelaars naar Compostela hun stempel ophalen. Er liepen er best veel. Nu in de bus naar Medina de Promar. Door de bergen, over een pas van bijna 1000 meter. Tegen half vier zijn we in Medina de Promar. Daar werden we gedropt en toen moesten w op zoek naar het kasteel. Het was een groot vierkant blok met twee torens, en prachtig gerestaureerd. We kregen een korte uitleg van iemand van het personeel in zijn beste Engels. Na het kasteel gingen we naar de kerk. Om vijf uur stipt verscheen de kosteres, die een korte rondleiding gaf. Dat deed ze ook op met haar beste Engels, maar ze was er duidelijk niet op voorbereid. Vooral het altaarstuk was mooi. Ook het gebouw zelf zag er prachtig uit. Onderweg naar de bus kwamen we een groep muzikanten tegen, ze speelden op verzoek van de kosteres nog een nummer speciaal voor onze groep. Daarna weer met de bus terug naar Noja. zonderweg in de bergen kregen we met natte sneeuw te maken, zo koud was het. Om half acht waren we weer op Camping Playa Joyel.