Zondag 13 mei 2018, Bezoek aan Santander.

13 mei 2018 - Noja, Spanje

Zondag 13 mei 2018, Bezoek aan Santander.

Het is pokkenweer. De ene felle regenbui na de andere. En koud!! Vanmiddag gaan we naar Santander, wandelen door de stad.

We willen een museum en de kathedraal bekijken. Wanneer we bij het Museo de Arte Moderno y contemporáne de Santander y Cantabria komen, is het dicht. Geen teken dat het museum nog opengaat. Dan maar naar de kathedraal. Die is ook dicht, een mevrouw vertelt ons dat er om vijf uur een mis is en dat de kathedraal vanaf zes uur te bezichtigen is.  Het is half drie, dat wordt nog even wachten. We besluiten een wandeling langs de boulevard te maken. Ondertussen begint het ook nog te regenen. Langs de boulevard komen we bij een prachtig modern gebouw, het blijkt een nieuw modern museum te zijn. Dit is wel open. We bekijken onder andere een grote expositie van werken van Míro. Daarna beklimmen we ook nog het dakterras. Daarna wandelen we door langs de boulevard en daarna terug door de stad. Na een heerlijk kopje koffie en thee lopen we naar de kathedraal. Die is open en we bezichtigen de mooie kerk. Bij de kerk is ook een oud klooster met mooie galerij.