Dinsdag 29 mei, Thyssen-Bornemisza en Koninklijk Paleis.

29 mei 2018 - Burgos, Spanje

Dinsdag 29 mei, Thyssen-Bornemisza en Koninklijk Paleis.

Met de bus naar Madrid.
We gaan om acht uur met de bus naar Madrid. De reis verloopt voorspoedig. Om negen uur stappen we uit bij het Prado. We gaan het museum Thyssen bezoeken. Eerst lopen we een rondje en drinken een kopje koffie. Om tien uur gaat het museum open. De collectie geeft een geweldig overzicht van de schilderkunst door de eeuwen heen. Van vroege Italiaanse, Vlaamse, Nederlandse, Spaanse meesters tot de moderne kunst is elke belangrijke schilder aanwezig. Heel erg mooi. Hierna wandelen we naar het Plaza Major. Het mooie plein ligt volop in de zon. Er is van alles te beleven, straatmuzikanten, levende standbeelden  in alle soorten en maten en natuurlijk het ene restaurantje na het andere. Om twee uur zijn we bij het koninklijk paleis voor een bezoek. Met een tablet waarop de audiotoer staat gaan
we door het paleis. De grootte en de grandeur van van het paleis zijn enorm. De zalen zijn zeer rijk aangekleed, alles ziet er prachtig uit, ze kunnen zo in gebruik worden genomen voor officiële gelegenheden. Dat gebeurt dus ook nog steeds. Na het paleis bezoeken we de tentoonstelling met harnassen en wapens. Het is de collectie van de koningen van Spanje. Weinig mee gevochten, allemaal voor belangrijke ceremonies gemaakt. We vertrekken weer vanaf het Plaza Espagnol naar de camping.
Vanavond gaan we samen paella eten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans:
    29 mei 2018
    Jullie zien heel mooie dingen als ik het lees veel plezier hier zwaar onweer en veel regen in zo.n bui
  2. Toon en Jose:
    30 mei 2018
    Mooi reis volgens ons en voor ons ook bekende dingen. geniet er maar van .Groetjes Toon en Jose.T