Donderdag 17 mei. Reisdag naar Tordesillas.

17 mei 2018 - Tordesillas, Spanje

Donderdag 17 mei. Reisdag naar Tordesillas.
Vandaag gaan we wat zuidelijker, 159 km naar Tordesillas. Op naar het goede weer! Onderweg bezoeken we een oud kerkje in Baños de Cerrato. De Basilica San Juan de Baños. Het wordt beschouwd als een van de oudste kerken van Spanje  gebouwd door de Visigoten. Na een bezoekje aan de kerk verder op weg. We bezoeken in Simancas een kasteel, prachtig gerestaureerd en uitgebouwd. Het is al sinds de 16e eeuw een historisch archief. We lopen ook nog een rondje door het dorp. De kerk is jammer genoeg dicht. Een half uurtje verder en we komen aan op Camping El Astral in Tordesilas. Het weer is nog heerlijk, maar rond zes uur verwachten ze een onweersbui. Nadat de boel is opgebouwd, gaan we een rondje in het dorp wandelen. Zoals in alle Spaanse stadjes is er voor vijf uur niks te beleven, alles dicht en uitgestorven. Na vijven bezoeken we twee musea, het Mueso de Arte Sacro San Antolin. In een heel oude kerk is veel kerkelijke kunst te zien. Even verder bezoeken we het Museo del Tratado de Tordesillas. Een heel belangrijk handelsverdrag tussen de koning van Castilië en de koning van Portugal, over de verdeling van de pas ontdekte gebieden in Amerika werd in 1494 in Tordesillas afgesloten. Daar is dit museum aan geweid. Nu terug naar de camping, gaan genieten van een flinke onweersbui.

1. Mariëtte:
    17 mei 2018
    Wat een indrukken met al die historische kerken en gebouwen!
  2. Henny en Margot Brandt:
    17 mei 2018
    Siesta houden is van 13.00 tot 17.00 daarna gaat het weer beginnen tot 23.00
  3. Rien en Jeanne:
    18 mei 2018
    Wat fijn om mee te genieten van jullie reis en wat hebben jullie al veel mooie gebouwen,kloosters en kerken gezien zeg.