Vrijdag 18 mei, met de bus naar Valladolid.

18 mei 2018 - Tordesillas, Spanje

Vrijdag 18 mei. Met de bus naar Valladolid.

We hebben vandaag een gids. Ze gaat de hele dag mee. Ze is Nederlands, dat is wel handig. In Valladolid maken we een stadswandeling. We lopen door de gerenoveerde stadsmarkthal. Over het grote Plaza Major. We komen langs verschillende kerken en paleizen. Ook bekijken we een van de drie passages in Spanje, de Pasaja Gutiérrez. Ook bekijken we de patio van het paleis waar Filips II is geboren. De wandeling eindigt op Plaza de San Pablo, waar het beeld van Filips II staat.  De kerk van San Pablo bezoeken we op eigen gelegenheid. Naast die kerk is het Nationaal Museum voor de Beeldhouwkunst. Een prachtig gebouw, een mengsel van oud en nieuw, met heel veel religieuze kunst.

Om één uur stappen we in de bus naar Medina del Campo, voor een bezoek aan het grote kasteel. Eerst hebben we een lunch. Lunch in Spanje betekent gewoon een driegangendiner. Het was prima.

Daarna naar het kasteel. Het is niet van binnen te bezichtigen, maar de buitenkant is geweldig. Het ziet er prachtig uit, een heel diepe droge gracht loopt om het kasteel. Boven de muren rijst een enorme woontoren of donjon op.  De wandeling rond de muren van het kasteel is ondanks de regenbui meer dan de moeite waard.
Daarna rijden we met de bus weer terug naar Camping El Astral in Tordesillas. Die avond maken we samen nog een wandelingetje naar het dorp. Het is rond zeven uur, nu is het veel drukker in het dorp. Morgen gaan we hier met de gids naar toe.

1. Frans:
    19 mei 2018
    Annemiek en Theo , als ik je blog lees kan ik niet anders lezen dat jullie het erg leuk hebben
    geniet er maar goed van
    groetjes van ons
  2. Henny en Margot Brandt:
    19 mei 2018
    Is nu de regenjas opgeborgen?