Maandag 21 mei, rustdag in Aldeanueva de la Vera.

21 mei 2018 - Aldeanueva de la Vera, Spanje

Maandag 21 mei. Rustdag in Valdeanueva de la Vera.
We gaan samen met Leny en Tjarko naar Plasencia. We rijden via het plaatsje Piornal. Dan moet je over de bergpas Puert del Piornal, de pas ligt op 1290 meter. Het gaat langs een smal weggetje omhoog. De weg is niet best, maar we komen gelukkig maar één keer een tegenligger tegen. Onderweg stoppen we een keer om van het uitzicht te genieten. Boven op de top houden we ook halt. We staan verbaasd over de verscheidenheid aan planten. Al snel komen we daarna in het dorpje Piornal. De weg aan de andere zijde van de pas is prima.  Onderweg stoppen we weer, nu om te picknicken. De temperatuur is prima en het uitzicht ook.
Hierna gaat het richting Plasencia. Dwars door de stad op zoek naar een parkeerplaats is op maandag niet zo moeilijk.
Dan op weg naar de kathedraal. Die vinden we ook, maar op maandag ligt het hele culturele leven in Spanje stil. Jammer! We werden verwezen naar het Parador, een hotel dat zit in een verbouwd klooster. Het is prachtig gerestaureerd. We zijn ook van harte welkom om een kijkje te nemen. Natuurlijk drinken we in die prachtige entourage een chique kopje koffie. Dat smaakt prima. We lopen verder door de stad, die nu langzaam tot leven komt.  Gelukkig kunnen we toch nog een kerk van binnen bekijken. De San Nicoláskerk is open. Daarna wandelen we terug naar de parkeerplaats.
Met de auto rijden we de stad uit. Er is een Carrefour en daar gaan we boodschappen doen. Werkelijk een grote supermarkt. Daarna weer naar Camping Yuste.
Een rustdag met een mooie tocht en met prima weer.

1. Annie:
    22 mei 2018