Vrijdag 25 mei, Reina Sofia en het Prado, Madrid.

25 mei 2018 - Madrid, Spanje

Vrijdag 25 mei, Reina Sofie museum en het Prado.

Vandaag op de vrije dag gaan we op eigen gelegenheid naar Madrid. We rijden naar het Hospital Infanta Sofia en nemen daar de metro. We vertrekken laat en zijn om half een bij dat metrostation. Vandaar is het nog een uur de stad in. We gaan eerst naar een hoorapparatenwinkel. Maar ook zij kunnen niets met mijn apparaten, ze moeten opgestuurd worden. Daarna wandelen we door de stad richting Museum Reina Sofia. Onderweg eten we een broodje. Het Reina Sofia is heel groot en er is veel te zien. Heel druk is het bij de Guernica, het is indrukwekkend, goed het gezien te hebben. Tegen zessen zijn we bij het Prado. We staan best lang in de rij. Als we binnen zijn lopen we eerst naar de Hollandse en Vlaamse meesters. We zijn ook benieuwd naar Rembrandt, maar de ene die ze hebben, is in technisch onderzoek. Wel zien we veel Vlaamse meesters, onder andere Van Dijck, Rubens en Breugel, en natuurlijk de mooie werken van Hieronymus Bosch. Het is een enorm groot museum, we zien natuurlijk langen na niet alles.
Na het bezoek lopen we nog een rondje om het museum. We komen langs de kerk San Jeromino en bezoeken die natuurlijk even.
Daarna terug naar de metro en terug naar de camping.

1. Frans:
    26 mei 2018
    genieten maar en veel kijk plezier
  2. René en Margie:
    26 mei 2018
    Wat zien jullie veel mooie dingen. En jullie schrijven er ook leuk over. Geniet ervan!!! Groetjes uit Zundert.
  3. José Vermunt:
    26 mei 2018
    Wat een prachtige plek en jullie zien best veel ik vind een rondreis ook altijd geweldig dat zie je ook heel veel, wens jullie nog fijne weken.

Liefs José